måndag 6 augusti 2012

Äskhults by och Tjolöholm slott

Jag försökt fixa dettai lördags men de funka inte så jag lägger upp bilder senare ida c:
I lördags va vi i Äskhults by och på Tjolöholm slott.
I Äskhults by hade dom massa olika hantverk och vi va inne i och kolla i ett gammalt hus c: Vi gick en poängpromenad, försökte översätta frågorna, de gick ganska bra sen va vi nera och kolla på växtfärgning. Sen åt vi, Izzy hade aldrig ätit kalla pannkakor innan så hon va tvungen att ta kort för att dom hemma skulle tro henne Xp
På Tjolöholm gick vi först runt och kolla på trädgårdarna sen fick vi en guidad tur i slottet, Izzy fick ett papper me allt guiden sa på engelska, de va massa XD
De va ett väldigt modernt slott me dusch, dammsugare och hårtork Cx

Igår va vi på Liseberg från 12-20 CX De va två år sen jag åkte nånting på Liseberg, sist jag va där lyssnade jag på när Blame spela. Jag åkte atmosfear för första gången och gick hotell Gasten. Hotell Gasten va de sista vi gjorde innan vi åkte hem så mamma fråga Izzy om hon skulle kunna sova inatt Xd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar